Kaj potrebujemo, da predelamo ali kupimo električni avto?

Zadnje čase me vse več ljudi sprašuje, kje dobiti in kako predelati avto v električno vozilo. Tukaj je nekaj nasvetov, seveda povsem subjektivnih in gledanih z mojega zornega kota.

Občasno organiziramo eno ali večdnevno šolanje za predelavo vozil - več informacij.

 Šolanje je namenjeno tistim, ki obvladajo mehanične spretnosti in osnove elektrike!

Možnosti sta dve:
1. Kupiš nov ali rabljen električni avto
2. Predelaš ali daš predelati svoj avto na fosilna goriva v električni avto

1. Od pomladi 2015 je izbira novih električnih vozil v Sloveniji kar dobra, žal pa vsa bolehajo za nizkim dometom in visoko ceno. Tistim, ki si lahko privoščite avto za 100 k€ priporočamo Teslo, vedeti pa morate, da z vsako kupljeno Teslo "ubijete" eno delovno mesto v evropski avto industriji, na katero smo Slovenci kar precej vezani. Od serijskih vozil najbolj priporočam E Golfa, Renault Zoe in BMW I3. Nikakor pa ne kupujte cenenih kitajskih dvosedih vozilc, ki niso pravi avtomobili temveč L7e štirikolesniki s celim kupom slabosti in ceno okrog 10.000 €. Pa ne pozabite - za tak denar lahko v EU dobite rabljen pravi ellektrični avto (npr Citroen C zero)!
 

Bolj vztrajni za rabljena vozila pobrskajo še po E bayu -povezava: http://fahrzeuge.search.ebay.de/Elektroauto_Automobile_W0QQcatrefZC11QQfromZR40QQsacatZ9801 in tam ponavadi najdejo tudi kaj bolj ugodnega.
 

2. Predelaš ali daš predelati svoj avto na fosilna goriva v električni avto. Za take organiziramo šolanja "Predelava vozila na elektriko"
Tudi v tem primeru ne gre gladko: potrebujete čas, denar in tehnično znanje. Velika količina drugega lahko sicer nadomesti del prvega in zadnjega -:) Potrebujemo avto brez motorja -čim bolj sodobno, lahko in dobro ohranjeno vozilo s primernim prostorom za akumulatorje. Predelava avta na svinčeve akumulatorje (od 200 do 500 ciklov) stane od 6000 do 10000 EUR in nekaj dela, ki ga ne smemo računati, ker se sicer ne bomo lotili predelave -:) Litij Polimer ceno vsaj podvoji, lahko tudi potroji, vendar naj bi taki akumulatorji vzdržali 2000 ciklov. 2000 ciklov x 200 km je 400000 km ob "porabi" 20 kWh na 100 km. Če predelujete na svinec (kar ne priporočam), NE UPORABLJAJTE startnih akumulatorjev, ker ne bodo doživeli 100 ciklov! Uporabljajte trakcijske akumulatorje, lahko tudi poltrakcijske in se zavedajte, da velika obremenitev zelo zmanjša kapaciteto. Podana kapaciteta v Ah je pri 20 urnem praznjenju, pri enournem praznjenju pa ta kapaciteta (celo pri najboljših) pade na polovico. 100 Ah akumulator bo torej dal iz sebe le 50 Ah, če ga bomo obremenili s konstantnim tokom 100 A!

NiMh in LiPo ali LiFePO4 akumulatorji nimajo teh slabosti, so pa ob nabavi dražji, na dolgi rok pa cenejši, ker jih ni treba menjati vsakih 20000 km tako kot svinčeve.

Tukaj vidite, kako se iz LiPo Kokam celic (take uporabljamo tudi mi) naredi uporabno avtomobilsko pogonsko baterijo.

Naprodaj imamo skoraj vse komponente za samogradnjo električnih vozil

V Sloveniji imamo zgodovino vozil na električni pogon

Kje lahko naša električna vozila vidite v živo

Društvo za električna vozila DEVS

Če vas zanima, zakaj ni na cestah električnih avtomobilov -
The movie WHO KILLED THE ELECTRIC CAR

EV World magazine

Vehicules electiques - francoska stran o el.vozilih

Obstoječa električna in hibridna vozila v serijski ali butični proizvodnji

A smo res tako neumni?