NEKAJ DEJSTEV O BIODIZLU

Ena večjih energetskih porab naše civilizacije so prevozi. Ko izračunamo, da v povprečju prevozimo 30000 km letno, kar znese približno 3 tone (ali 3 kub.m) goriva vidimo, da naravi jemljemo nekaj, kar nam ne pripada in da bomo v 100 letih našim potomcem porabili vsa fosilna goriva, Zemljo pa spremenili v toplo gredo. V globali ne moremo ničesar spremeniti, ker Svetu vladajo naftni lobiji, ki imajo svoje interese, lahko pa kaj naredimo na svoji osebni ravni. Konec koncev tudi od naših vrlih politikov ne moremo zahtevati, naj podpirajo ekološke in varčevalne programe, če se sami niti približno ne obnašamo tako, da bi jim lahko bili za vzor! Le malokdo ve, da je prvi dizelski avto gospoda Diesla vozil na arašidovo olje in da je še naslednjih 10 let vse dizelske avtomobile poganjalo rastlinsko olje. 
Biodizel narejen iz rastlinskega olja ima sledeče prednosti:
a) ima pozitivno energetsko bilanco, kar pomeni, da rastlina ko raste sprosti več kisika, kot pa ga   porabimo pri zgorevanju tega olja. Z drugimi besedami - zemlje ne spreminja v toplo gredo
- izpušni plini, ki nastanejo pri zgorevanju so večinoma neškodljivi (z izjemo NOx, ki jih je toliko kot pri zgorevanju zemeljskega olja)
b) biodizel ima boljše mazalne lastnosti kot nafta, zato se motorni deli manj trošijo
c) hitrost zgorevanja plamena je nižja, zato motor manj "klenketa", posledica je manjša obremenitev batov in ležajev
d) biodizel se lahko izdeluje iz oljne ogrščice, oljne repice ipd, kar bi lahko bila velika spodbuda za kmetijstvo
Vendar pa ne smemo pozabiti na negativne plati - zaradi njih pri nas biodizla ni (oz je samo na papirju in v medijih), v tujini pa je marsikje spodbujan z davčno stopnjo nič, vendar količinsko omejen:
a) najbolj negativna plat biodizla je to, da ne omogoča velikih dobičkov. Države se le stežka odpovedo visokim davkom ali trošarinam (ni važno, kako jih imenujemo), multinacionalke pa visokim dobičkom z malo vloženega dela, ki jih omogoča črpanje mineralnih goriv. Tako po svetu skrbno pazijo, da cena nafte ne bi presegla kritične meje, ko bi se izplačalo izkoriščanje alternativnih goriv (biodizel, etanol, vodik) in če je potrebno to svojo skrb za dobiček podkrepijo še z oboroženo intervencijo (beri vojno). Tukaj ne smemo pričakovati velikih sprememb, dokler ne bo močna klimatska sprememba odplaknila kakšnega večjega zahodnega mesta z vsemi prebivalci vred.
b) druga slabost, ki je povezana s prvo, je cena. Biodizel je definitivno dražji od zemeljskega olja
c) dostopnost- če bi se vsi vozili s takimi vozili in toliko, kot se sedaj vozimo, bi zmanjkalo ornih površin za oljarice, saj na svetu sploh ni toliko obdelovalne zemlje. Ideja, da bi se vsi vozili na biodizel tako, kot se vozimo sedaj (po možnosti z novodobnimi cestnimi terenci) je utopija, saj bi morali z oljno repico zasaditi pol planetov našega osončja -:)
d) manjša moč - biodizel ima 5-10% nižjo kurilno vrednost, zato motor ustrezno izgubi na moči
e) glicerin - pri proizvodnji biodizla je stranski produkt glicerin (15 vol %). Iz njega lahko delamo milo, lahko ga uporabimo za kompost, vendar pa le, dokler so količine majhne. Če bi vse svetovne potrebe po nafti zamenjali z biodizlom, bi nastalo toliko glicerina, da bi predstavljal ekološki problem. Problem je tudi vožnja pri nizkih temperaturah, ker biodizel želira pri nekaj stopinjah pod lediščem. Tudi pridelava takšne količine rastlinskega olja bi bila ob naraščajočem številu svetovnega prebivalstva težavna, saj bi morali zasejati z oljnimi rastlinami velikanske orne površine. Tako ekologi vidijo rešitev v sočasnem zmanjševanju voženj in uporabo bolj ekonomičnih vozil, vendar pa razvoj ali morda "razvoj" v zadnjem času deluje ravno v obratni smeri.

Takole izgleda vzorec biodizla narejenega iz olja za cvrtje:

Prodam reaktor za izdelavo biodizla (ker sedaj vozimo na elektriko)!

V zadnjem času se vse več ljudi odloča za pogon vozil na precejeno uporabljeno jedilno olje. Ta način ekološko ni idealen (ker prihaja do slabega zgorevanja), poleg tega pa vodi do uničenja dizelske črpalke, ker ima jedilno olje Ph vrednost okrog 5, tako močna kislina pa sčasoma razje dele črpalke!!! Rastlinsko olje brez kemične obdelave ni povsem primerno za pogon serijskih dizelskih motorjev! 

Če že vozite na rastlinsko olje, nujno potrebujete ustrezne grelce, ki jih proizvajajo in prodajajo nekatera podjetja. V tem primeru se vam vsaj šobe in filtri ne bodo mašili...

Če vas zanima recept za izdelaavo Biodizla, kliknite tukaj: Mike Pelly's site

Kako na to reagira politika in zakonodaja

in še nekj eko novic (malo za hec, malo zares)