"The Bolt"
Septembra 2009 smo zaključili projekt prototipa športnega vozila na osnovi serijske Mazde RX-8, s katerim smo hoteli pokazati in dokazati, da električno vozilo ni nujno počasno, z majhnim dometom in brez sodobnih tehničnih dodatkov kot so ABS, zračne blazine ter ostali varnostni in konfortni dodatki, ki postajajo vse bolj serijska oprema sodobnih vozil. Če veliki proizvajalci takega avta nimajo pomeni, da ga nočejo narediti in ne, da ga ni mogoče narediti. Od takrat so minila že 3 leta, Bolt pa je z majhnimi izboljšavami še vedno tak avto, da se lahko postavi ob bok kateremu koli serijskemu električnemu avtu.
Tudi pri tem avtu je naša osnovna ideja "solarna mobilnost", ki v praksi pomeni prevoženih toliko km, kolikor lahko proizvedeš električne energije iz obnovljivih virov energije (v našem primeru iz fotovoltaične elektrarne na strehi). V prihodnosti pa bodo električna vozila ponoči črpala energijo iz omrežja, podnevi pa neuporabljeni del energije vračala v omrežje (projekt "The better place")
Bolt po "facelifingu" maja 2013
22.3.2012 je šel Bolt v Monaco, kjer smo se skupaj z ekipo
Opreme Ravne udeležili Rally-a Monte Carlo des Energies Nouvelles.
Dobil je tudi dve novi celici, ki sta dvignili nominalno napetost na 215V,
dodatni biodizelski grelec (poleg električnega) in boljše hlajenje motorja.
Kdor bi rad videl obe naši vozili ter kup drugih, se pogovoril z nami ali
poslušal zanimiva predavanja s področja električnih vozil naj pride na
enega od
dogodkov, kjer avto prikazujemo ali na
delavnico o
električni mobilnosti
Kako priti do električnega avta?
Bolt je maja 2011 dobil večji motor in kontroler MES DEA
TIM600, s katerim dosega prave športne lastnosti. Novi kontroler omogoča trajno
vožnjo v ECO načinu do 150 km/h in kratkotrajno v "Power" načinu preko 170 km/h.
V Opremi ravne so izdelali tudi novo in lažjo vezno ploščo, kjer sta integrirana
senzor obratov in ležaj gredi menjalnika.
21.9.2009 ob 15h smo
Bolta
predstavili novinarjem skupaj s hibridno
ladjo Greenline 33
v portoroški marini
8.9.2009 Bolt vozi in naredi prvih 56 električnih km
8.9.2009 Prva testna vožnja na električni pogon
7.9.2009 zadnja dela na elektroniki
4.9.2009 dela gredo h koncu, akumulatorji, motor in regulator so na svojem
mestu in priklopljeni. Nekaj dela je še z drobnarijami, upamo pa na testno
vožnjo v ponedeljek 7.9.
Zadnji akumulatorji so montirani in priklopljeni.
Končno - 30 kW STOJA motor je vgrajen in pripravljen na priklop
Tuhtamo in tuhtamo... kako povezati vezno ploščo z elektromotorjem
Ostanek (brez motorja in hladilnega sistema) tehta več kot 100 kg!
Demontaža Wanklovega motorja
najprej je bilo treba preprogramirati računalnike na avtu - brez dobre
diagnostike to ni šlo...