Via della famiglia v zahodni steni Sass de Stria (Hexenstein)

Ocena: V/IV 120m, zah.stena. Prvi plezali A&J Pečjak in Nejc Šter 21.7.2006, 1.p A.Janžekovič in U.Pavlič 22.7., smer je navtrana od 14.julija 2022

Dostop: Parkiraš pri trdnjavi kjer se začenja planinska pot na Sass de Stria (Hexenstein) na prelazu Valparola. Od tam po potki dol mimo obnovljenih zgradb in jarkov iz I.vojne na zahodno stran Sas de Stria (pot 31, ki vodi do nove Via ferrate). Po poti hodimo pod steno nekaj 100m (zajle) in ko prečkamo prvo melišče, se ob njem vzpnemo kakih 50 m do vstopa. Na vstopu je svedrovec s ploščico z oznako smeri. Od parkirišča 20-30 min (za tiste, ki jim manjka časa). Smer smo 14.7.2022 na novo opremili s svedrovci, je pa zelo primerna za popoldansko plezanje (zahodna stena) in za takrat, ko je povsod preveč drena.

Potek smeri

Ploščica na vstopu

Opis: Smer je opremljena s svedrovci, vendar po "hribovsko", zato je priporočljivo imeti s seboj še nekaj metuljev. Na vstopu je ploščica z imenom smeri, od tam plezamo levo navzgor v smeri edinega drevesa - smreke (35m, x III). 5m za drevesom je varovališče (x,k), desno nad njim je prva črna zajeda, ki se začne s počjo (x,x,x, 50m). Po zajedi naravnost gor čez previsek (x, IV+) do police. Varovališče je na polici (x), smer pa gre nekaj metrov desno in navzgor preko poči (x, V)  do previsa (k), tam 5 m desno po krušljivi prečki do vstopa v drugo zajedo. Po zajedi navzgor (x ,previs IV+, naprej k,k IV) do lope, kjer je zadnje varovališče (x, k). Od tam malo levo in po stebričku navzgor (III, 35m) do roba stene kjer je varovališče na skalnem ušesu. Od tam navzdol po potki, ki vodi na Sass de Stria in na parkirišče (10 minut). Prva zajeda je malo drobljiva, drugače je skala dobra.

Po poti 31 navzdol in levo pod steno mimo vojaških koč

Pogled preko melišča na vstop v smer

Začetek prve zajede (poč)

Poč v 3.raztežaju

Drugo varovališče, pogled iz vstopa v poč (V)