Novice o projektu solarne mobilnosti in električnih vozil
19.novembra 2015 je Andrej postal član
The
World Technology Network in imel
govor na
World Technology Summit:
V letu 2015 smo nameravali prevoziti preko 800 km z enim polnjenjem v realnem prometu. Glede na to, da nimamo denarja za novo vozilo, smo tudi to vožnjo izvedli z Metronom 7. Nekoliko smo izboljšali aerodinamiko, znižali maso in zamenjali najslabše celice od tistih rabljenih, ki jih imamo v avtu.
Uspelo je!
Zmaga na WAVE
2015 in postavitev novega rekorda
826 km !
Leto 2014:
12.10.2014 smo prevozili pot z
Bleda do Dubrovnika
(736 km, 5000 m višinskih razlik) brez vmesnega polnjenja. Z Metronom 7 smo dokazali, da je tudi dobrih 700 km v
realnem prometu in pri vožnji s cestno hitrostjo možno prevoziti le z enim
polnjenjem. V petek 10.10. ob 18h smo skupaj z Občino Bled v
Info centru
TNP (Triglavska roža) spregovorili o slovenskih električnih rekordih po
zraku, v vodi in na kopnem.
Da ne bo kdo mislil, da je Metron 7 do stropa poln baterij...
tudi v najbolj "napolnjeni" verziji, ko so v njem še dodatne celice, ima še
vedno POVSEM enako prtljažnega in potniškega prostora kot serijska Mazda 5 !
Avto je res včasih do stropa poln, samo ne baterij:)
Metron 7 je zmagal v kategoriji "domet" na WAVE 2014!
Vse Tesle smo pustili zadaj za vsaj 130 km na progi, ki je vodila od bližine
Stuttgarta do Bodenskega jezera. Vmes je bilo nekaj avtoceste ter dva prelaza
(enemu sta se zadnji dve Tesli v "boju" izognili), delno smo vozili tudi po
predmestju Munchena. Tudi v praksi smo dokazali, da v dometu temu avtu ni kos
nobeno vozilo.
Metron 7 na poti na WAVE
Tukaj lahko sledite najino pot:
FB stran
Metrona in domača
stran Metrona
Metron 7 je skoraj končan!
Da ne bo pomote: Metron 7 ni namenjen serijski proizvodnji oz
serijski predelavi, namenjen je preizkušanju tehnologij in predvsem letrikinega
pogona, ki ga bo Letrika tržila v naslednjih letih pri "ta velikih"
Metron 7 v Letriki 30.4.2014 - fine nastavitve
kontrolerja in test vožnje po avtocesti. Prevožennih 350 km brez polnjenja,
večinoma po avtocesti s hitrostmi od 110 do 130 km/h. Stanje baterije po prihodu
domov: cca 35%
Filmček o prvi vožnji
Metrona 7
11.aprila 2014: projekt električnega 7 sedežnega vozila z velikim dometom
Metron 7 februarja 2014
Električni podaljševalnik dometa za Citroen C Zero, Peugeot Ion in Nissan Leaf
November 2013: udeležili smo se sejma o električni mobilnosti
EVS27 v Barceloni
Jesen 2013: Metron je začel dela na novem projektu - Metron 7
Junij/julij 2013 - ekipa Metron (Jasna in Andrej) se je
udeležila
WAVE electric trophy - 1800 km od
Dunaja do zuricha preko alpskih prelazov in na koncu zasedla drugo mesto med 36
tekmovalci. Sredi prihodnjega leta bo v Angleščini in Nemščini izšla
vohunska zgodba, ki bazira
na WAVE 2013
Prvo mesto v kategoriji "poraba" in prvo mesto med
električnimi vozili na 14.Rallyu Monte Carlo des energies nouvelles!
Februar, marec 2013: Pripravljamo se na udeležbo dveh vozil na
Rallyu Monte Carlo des energies
nouvelles 2013
Sandero je pridobil veliko tehničnih detajlov: Mennekes vtičnico, lahek A123
12Voltni akumulator, baterijski range extender, ki omogoča dodatnih 80 km dometa
ter "facelift", ki izboljšuje aerodinamiko.
23.11.2012 Dijaki Tehniškega šolskega centra iz Škofje loke so
začeli v Inštitutu Metron predelovati svojega Smarta - Pikija 5
7.11.2012 Novi projekti se zaključujejo...
Ta hrošč 1303 kabriolet je nekaj čisto posebnega - 30 kWh Kokam LiPO celic, 35
kW in odlične performanse
Kangooja smo predelali za podjetje Adel, kki z njim razvaža rezervne dele po
Ljubljani in okolici. 18 kWh Winston celic, Letrika motor 27 kW in Curtis
kontroler, za nameček pa še hitro 7 kW polnjenje
Sandero je dobil dve dodatni celici in solarno streho, ki so
jo naredili v Solar Flight 31.7.2012
Alternative energie sternfahrt 2012 iz Beljaka v Oglej
22.3.2012 Bolt gre v Monaco na Rally Monte Carlo des Energies
Nouvelles
27.2.1012 - Piki3 vozi!
Superpiki - filmček
December 2011 - v Italiji so končana dela na dveh prototipih
malega mestnega el.avta, ki bo šel v serijsko proizvodnjo sredi prihodnjega
leta. En avto odhaja na tipsko homologacijo, z drugim bodo nabrali čim več
kilometrov in se pripravili na proizvodnjo. prodaja v Sloveniji naj bi stekla
hkrati s prodajo v Italiji. Pogon je Iskrin, domet nekaj čez 100 km, končna
hitrost 95 km/h
Z Dacia Sandero elektro sva 30.oktobra prevozila pot od
Češnjice do Starigrada pri Zadru brez vmesnega polnjenja! Spemljala naju je
ekipa Hrvaških novinarjev Auto motor i sport, ki je skrbela za to, da nismo
"goljufali". Prevozili smo 340 km, v avtu pa je ostalo še 20-25% kapacitete
energije, ki jo bova skušala pokuriti v naslednjih dneh, da vidimo, kje so meje
možnega. Pot nas je vodila po stari cesti do Ljubljane (80 kmh), po ljubljanski
obvoznici (100 kmh) ter naprej po stari cesti do Postojne (50-80 kmh). Od
Postojne smo peljali skozi Ilirsko Bistrico do meje (50-80 kmh), od tam po
avtocesti mimo Reke (90-100 kmh) in naprej po Jadranski magistrali (60-85 kmh).
Vozili smo tako, da nismo nikogar ovirali, čeprav bi lahko vozili počasneje in
porabili manj. Samo potem bi električnim vozilom naredili medvedjo uslugo, ker
nihče ne mara vožnje, s katero oviraš normalni promet. V četrtek 6.10. je bila reportaža objavljena na straneh Auto motor i sport. Skupno sva
brez vmesnega polnjenja prevozila 391
km, potem sva ga priključila na vtičnico. Napetost po celici je bila 3,36V
21.9.2011 - Piki 1 je dobil nove lastnike v Pišecah (blizu
Brežic), ki med drugim izdelujejo senzorske sončne sledilnike
FUSIONSEEKER (naprave za kontrolo
sledenja soncu fotonapetostnih modulov ali sončnih kolektorjev).
Superpiki
- projekt skupaj s podjetjem
YUNEEC in pogonom Iskre
Avtoelektrike
Druga Dacia Sandero vozi z Iskrinim motorjem - julij 2011
26.5.2011 Električni Smart - Piki je bil predstavljen v Ravnah
na Koroškem. Tja grede se je do Jezerskega peljal na tovornjaku, naprej pa na
elektriko. nazaj grede smo probali nemogoče in uspeli - Piki je brez polnjenja
prepeljal razdaljo od Raven do doma in še v Kropo in nazaj preko Jezerskega!
Skupaj 116 km ob povprečni porabi 98 Wh/km, vozili pa smo s hitrostjo od 50 do
75 km/h, na Jezersko po klancu pa 35-40 km/h. Na isti vožnji je bil tudi
električni Sandero, ampak za količino baterij, ki jo ima, taka vožnja ni nič
posebnega.
13. in 14.5.2011 -
srečanje
električnih vozil ob Vrbskem jezeru. Dogodek, ki ga je vredno videti...
12.5.2001 - Bolt dobi kontroler MES DEA TIM600. Rezultat so prave športne performanse in za nameček je celo poraba energije pri enaki hitrosti nižja, kot je bila prej s starim kontrolerjem in do konca "navitim" manjšim motorjem
Dacia Sandero Elektro je prevozil že 3500 km, prepeljal
Ljubelj, Jezersko in bil na Primorskem. Prvič (in upamo, da zadnjič) je padel
tudi v radarsko zasedo zaradi prehitre vožnje.
4.12. smo skupaj z ELAPHE d.o.o. organizirali
šolanje o
predelavi vozil na električni pogon
31.10. je odšla naša ekipa skupaj s SMART-om v Belgijo, kjer smo za
podjetje Isolants Hallet naredili še enega električnega Smarta in začeli
pripraviljati maloserijsko predelavo teh vozil
Vse avtomobile smo predstavili na
5.Tehnološki konferenci v Martuljku
28.9.2010 Električni SMART je naredil prvih 50 m natančno 1 mesec po tem, ko
smo začeli s predelavo. Poganja ga motor Iskre Avtoelektrika
28.8. ECO meet in JAP meet v ljubljani
7.8.2010 - Čebelica leti! Predprototip (predelan
Ligier), ki bo služil razvoju prvega serijskega slovenskega avta Chebela, ki ga
razvijajo v Opremi Ravne je danes prevozil prvih 20 km. Pogonski sistem je
Iskrin (Iskra AE Gorica), napajalnik Piktronik, baterije Thundersky
Očitno se nekaj premika - otvoritev petih polnilnih postaj
na Gorenjskem 3.7.2010.
Z vozilom Bolt smo demonstracijsko prikazali vračanje energije iz avta v
omrežje, kar bo osnova prihodnjega "pametnega" omrežja. Sitem V2G predvideva
kontrolo polnjenja in praznjenja s strani operaterja energije, kar bolj
enostavno pomeni, da se bodo vozila polnila ponoči, ko so viški energije in
praznila podnevi, ko so konice porabe.
Bolt je dobil dodatne 4 celice, ki so dvignile nominalno napetost na 208V. Rezultat sta za 8% povečana moč in doseg. Masa vozila ostaja nespremenjena (1440 kg), ker še vedno snemamo nepotrebne "fosilne" dele. 3.7. smo prevozili 249 km brez polnjenja vključno s 70 km avtoceste in vožnjo na Jezersko.
21.-22.5.2010
Srečanje
el.vozil ob Vrbskem jezeru
Futuristično vozilo SOLO iz Madžarske
Teh srečanj ni za zamuditi - dobil sem švicarsko električno kolo Flyer
21.5. Vozila so se zbrala ob 9h na parkirišču Minimundusa,
od 10h do 13h so na ogled na centralnem trgu v Beljaku,
sledila je vožnja v Celovec in zvečer ob 19h predavanja v centru WiFi (gosp.zbornica)
22.5. od 10h do 13h so bila vozila na ogled v Celovcu,
od 15h do 17 EV delavnica v Grafensteinu - Biokmetija Raab, kjer je bila tudi fešta
Maj 2010 - sem na Ktajskem in predelujem BYD F0 na električni pogon za kitajsko podjetje Yuneec
Po šestih dneh skupnega dela BYD vozi na električni pogon!
Video (9 Mb)
Hitri polnilec je dokončan - sedaj lahko Bolta napolnimo iz
popolnoma praznega v polno stanje v 5 urah! Priklop je na trofazno vtičnico 16A,
na daljših poteh bomo polnili v mehaničnih delavnicah ali gostilnah - drugje je
težko najti trofazni priključek.
Začeli smo z novim projektom predelave dveh družinskih petvratnih avtomobilov
Sandero na elektriko.
R5 je dobil ogrevanje baterij, Bolt dobi štiri dodatne celice, ki bodo
izboljšale karakteristike.
Dve Mazdi RX-8 na testu - električna vs Wankel... januar
2010
Otvoritev prve javne polnilne točke na Gorenjskem 9.12.2009
v Kranju na Laborah
Bolt se polni v Celovcu pred Gospodarsko zbornico skupaj z
njihovim električnim avtom Mazda 2
Bolt in R5 sta bila širši publiki predstavljena 8.10.2009 na dogodku
ČEVELJ na
Inštitutu Jožef Štefan v Ljubljani, organizator je Elaphe d.o.o.
11.9.2009 Bolt se polni v Ljubljani na polnilni točki na
gradu Kodeljevo
8.september 2009 - BOLT vozi!
25.avgust 2009 - R5 je dobil manjše LiPo akumulatorje, s
katerimi pa ima še vedno doseg 130-160 km. Večji 200 Ah akumulatorji so bili
29.8. vgrajeni v novo vozilo Bolt
Avto je bil dokončan 8.septembra 2009.. Domet bo predvidoma cca 250 km (pri
80-100 km/h), končna hitrost 150 km/h
Električni km prevoženi z vozilom Bolt 50500 km (6.11.2013)
Električni km prevoženi z R5 Elektro (od obnove dalje) 70000 km (6.11.2013)
Električni km prevoženi s SMARTom Piki 1 30000 km (6.1.2013)
Električni km prevoženi z vozilom "Sandero" 70000 km (6.11.2013)
Električni km prevoženi z E Espace do "upokojitve": 13500 (20.4.2009)
25.4.2009 R5 elektro je dobil LiPo akumulatorje iz E Espaca,
tega pa bomo razstavili in iz njegovih komponent predelali primernejše vozilo.
Več kot leto dni dolga uporaba je pokazala, da so LiPo baterije tako dobre, da
je agregat povsem nepotreben, saj nam je zadnje leto služil le kot balast. Prav
tako je bolje predelati vozilo z boljšimi aerodinamičnimi lastnostmi, saj se
domet in hitrost povišata, poraba pa pade (no, to je že zelo stara modrost, le
novi časi s SUV-i jo nekako zaobidejo). Če bi iz E Espaca zgolj sneli dizelski
agregat, bi podrli težišče, če bi pri tem premikali še akumulatorje, je to več
dela kot predelava novejšega vozila. Ideja o tem je tlela že nekaj časa, potem
pa se je zanič Renaultov ventilator za pihanje zraka na steklo vnel in
poškodoval armaturno ploščo, kar je pospešilo odločitev, da komponente
prestavimo v drug novejši avto. E Espace bo od sedaj dalje na ogled le še na
našem dvorišču.
1.4.2009 E Espace je zmogljivejši, po zaslugi sodobnejših
tranzistorjev se regulator skoraj ne grehe več, zato je tudi poraba energije
nižja. Danes je oprvil 135 km dolgo pot preko prelaza Ljubelj v Celovec in
nazaj, napetost posameznih celic pa je bila še vedno 3,57V (polna 4,2V,
nominalna 3,7V, prazna 3V)
V Celovcu baje premorejo cel kup polnilnih točk za
električna vozila, zares delujoči sta pa dve. Preizkusil sem tisto pred
poslopjem Gospodarske zbornice, ki celo zares deluje, le nekam majhno neugledna
je. Premore 4 enofazne in eno trofazno vtičnico, kjer se lahko električna vozila
zastonj napojijo - E Espace je bil tam le kratek čas in je natankal za 1,7 kWh
energije, zato pa je bilo parkiranje brezplačno
Marec 2009 Na strehi gospodarskega poslopja montiramo 3,3 kW
PV elektrarno na sledilnikih slovenskega proizvajalca
SAT Control, ki bo
zagotavljala čisto energijo za dobrih 20000 km letno z E Espacom in R5 Elektro.
25.3. je bila elektrarna postavljena, sedaj se izgubljamo v birokratskih
zapletih. Nikar ne verjemite medijem, da je priklop PV enostaven in da naša
država to podpira...