Novice o projektu solarne mobilnosti in električnih vozil

19.novembra 2015 je Andrej postal član The World Technology Network in imel govor na World Technology Summit:

V letu 2015 smo nameravali prevoziti preko 800 km z enim polnjenjem v realnem prometu. Glede na to, da nimamo denarja za novo vozilo, smo tudi to vožnjo izvedli z Metronom 7. Nekoliko smo izboljšali aerodinamiko, znižali maso in zamenjali najslabše celice od tistih rabljenih, ki jih imamo v avtu.

Uspelo je! Zmaga na WAVE 2015 in postavitev novega rekorda  826 km !

Leto 2014:

12.10.2014 smo prevozili pot z Bleda do Dubrovnika (736 km, 5000 m višinskih razlik) brez vmesnega polnjenja. Z Metronom 7 smo dokazali, da je tudi dobrih 700 km v realnem prometu in pri vožnji s cestno hitrostjo možno prevoziti le z enim polnjenjem. V petek 10.10. ob 18h smo skupaj z Občino Bled v Info centru TNP (Triglavska roža) spregovorili o slovenskih električnih rekordih po zraku, v vodi in na kopnem.

Da ne bo kdo mislil, da je Metron 7 do stropa poln baterij... tudi v najbolj "napolnjeni" verziji, ko so v njem še dodatne celice, ima še vedno POVSEM enako prtljažnega in potniškega prostora kot serijska Mazda 5 ! Avto je res včasih do stropa poln, samo ne baterij:)

Metron 7 je zmagal v kategoriji "domet" na WAVE 2014! Vse Tesle smo pustili zadaj za vsaj 130 km na progi, ki je vodila od bližine Stuttgarta do Bodenskega jezera. Vmes je bilo nekaj avtoceste ter dva prelaza (enemu sta se zadnji dve Tesli v "boju" izognili), delno smo vozili tudi po predmestju Munchena. Tudi v praksi smo dokazali, da v dometu temu avtu ni kos nobeno vozilo.

Metron 7 na poti na WAVE

Tukaj lahko sledite najino pot: FB stran Metrona in domača stran Metrona

Metron 7 je skoraj končan!

Da ne bo pomote: Metron 7 ni namenjen serijski proizvodnji  oz serijski predelavi, namenjen je preizkušanju tehnologij in predvsem letrikinega pogona, ki ga bo Letrika tržila v naslednjih letih pri "ta velikih"

Metron 7 v Letriki 30.4.2014 - fine nastavitve kontrolerja in test vožnje po avtocesti. Prevožennih 350 km brez polnjenja, večinoma po avtocesti s hitrostmi od 110 do 130 km/h. Stanje baterije po prihodu domov: cca 35%

Filmček o prvi vožnji Metrona 7 11.aprila 2014: projekt električnega 7 sedežnega vozila z velikim dometom

Metron 7 februarja 2014

Električni podaljševalnik dometa za Citroen C Zero, Peugeot Ion in Nissan Leaf

November 2013: udeležili smo se sejma o električni mobilnosti EVS27 v Barceloni

Jesen 2013: Metron je začel dela na novem projektu - Metron 7

Junij/julij 2013 - ekipa Metron (Jasna in Andrej) se je udeležila WAVE electric trophy - 1800 km od Dunaja do zuricha preko alpskih prelazov in na koncu zasedla drugo mesto med 36 tekmovalci. Sredi prihodnjega leta bo v Angleščini in Nemščini izšla vohunska zgodba, ki bazira na WAVE 2013

Prvo mesto v kategoriji "poraba" in prvo mesto med električnimi vozili na 14.Rallyu Monte Carlo des energies nouvelles!

Februar, marec 2013: Pripravljamo se na udeležbo dveh vozil na Rallyu Monte Carlo des energies nouvelles 2013
Sandero je pridobil veliko tehničnih detajlov: Mennekes vtičnico, lahek A123 12Voltni akumulator, baterijski range extender, ki omogoča dodatnih 80 km dometa ter "facelift", ki izboljšuje aerodinamiko.

23.11.2012 Dijaki Tehniškega šolskega centra iz Škofje loke so začeli v Inštitutu Metron predelovati svojega Smarta - Pikija 5

7.11.2012 Novi projekti se zaključujejo...

Ta hrošč 1303 kabriolet je nekaj čisto posebnega - 30 kWh Kokam LiPO celic, 35 kW in odlične performanse


Kangooja smo predelali za podjetje Adel, kki z njim razvaža rezervne dele po Ljubljani in okolici. 18 kWh Winston celic, Letrika motor 27 kW in Curtis kontroler, za nameček pa še hitro 7 kW polnjenje

 

Sandero je dobil dve dodatni celici in solarno streho, ki so jo naredili v Solar Flight 31.7.2012

Alternative energie sternfahrt 2012 iz Beljaka v Oglej

22.3.2012 Bolt gre v Monaco na Rally Monte Carlo des Energies Nouvelles

27.2.1012 - Piki3 vozi!

Superpiki - filmček
 

December 2011 - v Italiji so končana dela na dveh prototipih malega mestnega el.avta, ki bo šel v serijsko proizvodnjo sredi prihodnjega leta. En avto odhaja na tipsko homologacijo, z drugim bodo nabrali čim več kilometrov in se pripravili na proizvodnjo. prodaja v Sloveniji naj bi stekla hkrati s prodajo v Italiji. Pogon je Iskrin, domet nekaj čez 100 km, končna hitrost 95 km/h

Z Dacia Sandero elektro sva 30.oktobra prevozila pot od Češnjice do Starigrada pri Zadru brez vmesnega polnjenja! Spemljala naju je ekipa Hrvaških novinarjev Auto motor i sport, ki je skrbela za to, da nismo "goljufali". Prevozili smo 340 km, v avtu pa je ostalo še 20-25% kapacitete energije, ki jo bova skušala pokuriti v naslednjih dneh, da vidimo, kje so meje možnega. Pot nas je vodila po stari cesti do Ljubljane (80 kmh), po ljubljanski obvoznici (100 kmh) ter naprej po stari cesti do Postojne (50-80 kmh). Od Postojne smo peljali skozi Ilirsko Bistrico do meje (50-80 kmh), od tam po avtocesti mimo Reke (90-100 kmh) in naprej po Jadranski magistrali (60-85 kmh). Vozili smo tako, da nismo nikogar ovirali, čeprav bi lahko vozili počasneje in porabili manj. Samo potem bi električnim vozilom naredili medvedjo uslugo, ker nihče ne mara vožnje, s katero oviraš normalni promet. V četrtek 6.10. je bila reportaža objavljena na straneh Auto motor i sport. Skupno sva brez vmesnega polnjenja prevozila 391 km, potem sva ga priključila na vtičnico. Napetost po celici je bila 3,36V

21.9.2011 - Piki 1 je dobil nove lastnike v Pišecah (blizu Brežic), ki med drugim izdelujejo senzorske sončne sledilnike FUSIONSEEKER (naprave za kontrolo sledenja soncu fotonapetostnih modulov ali sončnih kolektorjev).

Superpiki - projekt skupaj s podjetjem YUNEEC in pogonom Iskre Avtoelektrike

Druga Dacia Sandero vozi z Iskrinim motorjem - julij 2011

26.5.2011 Električni Smart - Piki je bil predstavljen v Ravnah na Koroškem. Tja grede se je do Jezerskega peljal na tovornjaku, naprej pa na elektriko. nazaj grede smo probali nemogoče in uspeli - Piki je brez polnjenja prepeljal razdaljo od Raven do doma in še v Kropo in nazaj preko Jezerskega! Skupaj 116 km ob povprečni porabi 98 Wh/km, vozili pa smo s hitrostjo od 50 do 75 km/h, na Jezersko po klancu pa 35-40 km/h. Na isti vožnji je bil tudi električni Sandero, ampak za količino baterij, ki jo ima, taka vožnja ni nič posebnega.

13. in 14.5.2011 - srečanje električnih vozil ob Vrbskem jezeru. Dogodek, ki ga je vredno videti...

12.5.2001 - Bolt dobi kontroler MES DEA TIM600. Rezultat so prave športne performanse in za nameček je celo poraba energije pri enaki hitrosti nižja, kot je bila prej s starim kontrolerjem in do konca "navitim" manjšim motorjem

Dacia Sandero Elektro je prevozil že 3500 km, prepeljal Ljubelj, Jezersko in bil na Primorskem. Prvič (in upamo, da zadnjič) je padel tudi v radarsko zasedo zaradi prehitre vožnje.

4.12. smo skupaj z ELAPHE d.o.o. organizirali šolanje o predelavi vozil na električni pogon

31.10. je odšla naša ekipa skupaj s SMART-om  v Belgijo, kjer smo za podjetje Isolants Hallet naredili še enega električnega Smarta in začeli pripraviljati maloserijsko predelavo teh vozil

Vse avtomobile smo predstavili na 5.Tehnološki konferenci v Martuljku

Smart vozi - video

28.9.2010 Električni SMART je naredil prvih 50 m natančno 1 mesec po tem, ko smo začeli s predelavo. Poganja ga motor Iskre Avtoelektrika

28.8. ECO meet in JAP meet v ljubljani

7.8.2010 - Čebelica leti! Predprototip (predelan Ligier), ki bo služil razvoju prvega serijskega slovenskega avta Chebela, ki ga razvijajo v Opremi Ravne je danes prevozil prvih 20 km. Pogonski sistem je Iskrin (Iskra AE Gorica), napajalnik Piktronik, baterije Thundersky

Očitno se nekaj premika - otvoritev petih polnilnih postaj na Gorenjskem 3.7.2010.
Z vozilom Bolt smo demonstracijsko prikazali vračanje energije iz avta v omrežje, kar bo osnova prihodnjega "pametnega" omrežja. Sitem V2G predvideva kontrolo polnjenja in praznjenja s strani operaterja energije, kar bolj enostavno pomeni, da se bodo vozila polnila ponoči, ko so viški energije in praznila podnevi, ko so konice porabe.

Bolt je dobil dodatne 4 celice, ki so dvignile nominalno napetost na 208V. Rezultat sta za 8% povečana moč in doseg. Masa vozila ostaja nespremenjena (1440 kg), ker še vedno snemamo nepotrebne "fosilne" dele. 3.7. smo prevozili 249 km brez polnjenja vključno s 70 km avtoceste in vožnjo na Jezersko.

21.-22.5.2010 Srečanje el.vozil ob Vrbskem jezeru

Futuristično vozilo SOLO iz Madžarske

Teh srečanj ni za zamuditi - dobil sem švicarsko električno kolo Flyer

21.5. Vozila so se zbrala ob 9h na parkirišču Minimundusa,
od 10h do 13h so na ogled na centralnem trgu v Beljaku,
sledila je vožnja v Celovec in zvečer ob 19h predavanja v centru WiFi (gosp.zbornica)
22.5. od 10h do 13h so bila vozila na ogled v Celovcu,
od 15h do 17 EV delavnica v Grafensteinu - Biokmetija Raab, kjer je bila tudi fešta

Maj 2010 - sem na Ktajskem in predelujem BYD F0 na električni pogon za kitajsko podjetje Yuneec


Po šestih dneh skupnega dela BYD vozi na električni pogon! Video (9 Mb)
 

Hitri polnilec je dokončan - sedaj lahko Bolta napolnimo iz popolnoma praznega v polno stanje v 5 urah! Priklop je na trofazno vtičnico 16A, na daljših poteh bomo polnili v mehaničnih delavnicah ali gostilnah - drugje je težko najti trofazni priključek.

Začeli smo z novim projektom predelave dveh družinskih petvratnih avtomobilov Sandero na elektriko.
R5 je dobil ogrevanje baterij, Bolt dobi štiri dodatne celice, ki bodo izboljšale karakteristike.

Dve Mazdi RX-8 na testu - električna vs Wankel... januar 2010

Otvoritev prve javne polnilne točke na Gorenjskem 9.12.2009 v Kranju na Laborah

Bolt se polni v Celovcu pred Gospodarsko zbornico skupaj z njihovim električnim avtom Mazda 2

Bolt in R5 sta bila širši publiki predstavljena 8.10.2009 na dogodku ČEVELJ na
 Inštitutu Jožef Štefan v Ljubljani, organizator je Elaphe d.o.o.

11.9.2009 Bolt se polni v Ljubljani na polnilni točki na gradu Kodeljevo

8.september 2009 - BOLT vozi!

25.avgust 2009 - R5 je dobil manjše LiPo akumulatorje, s katerimi pa ima še vedno doseg 130-160 km. Večji 200 Ah akumulatorji so bili 29.8. vgrajeni v novo vozilo Bolt

Avto je bil dokončan 8.septembra 2009.. Domet bo predvidoma cca 250 km (pri 80-100 km/h), končna hitrost 150 km/h

 
Električni km prevoženi z vozilom Bolt 50500 km (6.11.2013)
Električni km prevoženi z R5 Elektro (od obnove dalje) 70000 km (6.11.2013)
Električni km prevoženi s SMARTom Piki 1 30000 km (6.1.2013)

Električni km prevoženi z vozilom "Sandero" 70000 km (6.11.2013)

Električni km prevoženi z E Espace do "upokojitve": 13500 (20.4.2009)

25.4.2009 R5 elektro je dobil LiPo akumulatorje iz E Espaca, tega pa bomo razstavili in iz njegovih komponent predelali primernejše vozilo. Več kot leto dni dolga uporaba je pokazala, da so LiPo baterije tako dobre, da je agregat povsem nepotreben, saj nam je zadnje leto služil le kot balast. Prav tako je bolje predelati vozilo z boljšimi aerodinamičnimi lastnostmi, saj se domet in hitrost povišata, poraba pa pade (no, to je že zelo stara modrost, le novi časi s SUV-i jo nekako zaobidejo). Če bi iz E Espaca zgolj sneli dizelski agregat, bi podrli težišče, če bi pri tem premikali še akumulatorje, je to več dela kot predelava novejšega vozila. Ideja o tem je tlela že nekaj časa, potem pa se je zanič Renaultov ventilator za pihanje zraka na steklo vnel in poškodoval armaturno ploščo, kar je pospešilo odločitev, da komponente prestavimo v drug novejši avto. E Espace bo od sedaj dalje na ogled le še na našem dvorišču.

1.4.2009 E Espace je zmogljivejši, po zaslugi sodobnejših tranzistorjev se regulator skoraj ne grehe več, zato je tudi poraba energije nižja. Danes je oprvil 135 km dolgo pot preko prelaza Ljubelj v Celovec in nazaj, napetost posameznih celic pa je bila še vedno 3,57V (polna 4,2V, nominalna 3,7V, prazna 3V)

V Celovcu baje premorejo cel kup polnilnih točk za električna vozila, zares delujoči sta pa dve. Preizkusil sem tisto pred poslopjem Gospodarske zbornice, ki celo zares deluje, le nekam majhno neugledna je. Premore 4 enofazne in eno trofazno vtičnico, kjer se lahko električna vozila zastonj napojijo - E Espace je bil tam le kratek čas in je natankal za 1,7 kWh energije, zato pa je bilo parkiranje brezplačno

Marec 2009 Na strehi gospodarskega poslopja montiramo 3,3 kW PV elektrarno na sledilnikih slovenskega proizvajalca SAT Control, ki bo zagotavljala čisto energijo za dobrih 20000 km letno z E Espacom in R5 Elektro. 25.3. je bila elektrarna postavljena, sedaj se izgubljamo v birokratskih zapletih. Nikar ne verjemite medijem, da je priklop PV enostaven in da naša država to podpira...
 

Nazaj na arhiv novic

Kako priti do električnega avta?