Vsak prebivalec Zemlje (v povprečju seveda, Indijanec v Andih najbrž manj kot prebivalec New Yorka) letno porabi energije v ekvivalentu dveh ton rjavega premoga. Pri tem je mišljena tako poraba energije za ogrevanje in prevoze kot tudi energija, ki se porabi za izdelavo skoraj vsega, kar veselo kupujemo, uporabljamo in na koncu zavržemo. Rjavi premog omenjam, ker si kup lahko lepo predstavljamo v nasprotju s KWh električne energije, ki so volumsko težje predstavljive. V naši podalpski oazi se bližamo šestim tonam premoga letno in večino te energije pridobimo iz nepovratnih virov (fosilna goriva). Če bomo tako nadaljevali, bomo v bližnji prihodnosti požgali vse zaloge mineralnih goriv, kjer je ujeta energija sonca več sto milijonov let. S hitrim dodajanjem te energije v okolje bomo nepredvidljivo spremenili klimo na Zemlji, poleg tega pa bomo naše potomce obsodili na življenje na izropanem in do konca izkoriščenem in onesnaženem planetu. Zato je na nas vseh, da spremenimo najprej svoj način življenja in postanemo odgovorni do naših potomcev.
Ta hip živi na svetu toliko ljudi
Cena surove nafte (sod = cca 160 litrov)
Graf kaže mesečno gibanje cen, če kliknete na 1q kaže zadnje trimesečje, 1y
pokaže gibanje cen zadnje leto, 5y pa zadnjih 5 let
In kako narašča poraba energije
Kako se gibajo povprečne temperature na Svetu od 1880 dalje
Intervju na Radiu Slovenija junija 2014
Gorniški večer v Domžalah 1.12.2015
Zgradbe, predvsem poslovne novogradnje, bi lahko vsebovale v arhitekturi solarne
celice, ki bi lahko pokrile vsaj del naše žeje po energiji.
Naša osnovna ideja je solarna mobilnost: vožnja z
električnimi avtomobili, ki se napajajo preko fotovoltaične elektrarne. To
je možno že z današnjo tehnologijo, kar smo dokazali v praksi ! Naši avtomobili
se lahko iz fotovoltaike polnijo tudi direktno preko DC priklopa
Solarno prezračevanje na našem nekdanjem avtu. Ali res tako nujno rabimo klimatske
naprave???
Kolo kjer nogam pomaga elektrika, proizvedena iz solarnih celic in shranjena v
NiMh akumulatorjih
Kako smo začeli z električnimi vozili?
Leta 2005 smo kupili razbit Toyota Prius (hibridno vozilo-
pol električno, pol bencinsko), ga popravili in sestavili, čez kakšno leto pa
smo akumulatorje nadgradili z dodatnimi 5 kWh.
Prius sicer porabi znatno manj goriva, kot standardna vozila, vendar hibridi,
vodikov pogon, električni avtomobili ipd. niso rešitev težav, v katere bomo
zabredli. Edina rešitev je sočasna uporaba alternativnih virov in sprememba mišljenja
in obnašanja nas samih. Zakaj nekateri kupijo 2 toni težak terenski avto s 150
kW motorjem, potem pa se z njim vozijo v službo, kar bi lahko naredili tudi s
precej bolj ekonomičnim vozilom ali celo z javnim prevozom? Je to zgolj
zdravljenje kompleksov? Ego? Norost?
Leta 2007 smo predelali Renault
Espace (model 91-96) na elektriko oz. v PHEV, to je hibrid, ki pa se polni z
elektriko iz zunanjega vira in ima možnost zgolj električne vožnje, na daljše
razdalje deluje kot hibridno vozilo. Uporabljali smo ga dve leti, sedaj se
vozimo s čisto električnimi avtomobili, imamo jih pet, kar je toliko, kot je v
naših dveh družinah voznikov. Naš zadnji električni avto Metron 7 lahko na
elektriko prepelje do 700 km brez polnjenja. Spodaj E Espace
Metron 7 za 700 km pri 70 km/h
Ali res potrebujemo tole:
Kako na to reagirata politika in zakonodaja