Vsak prebivalec Zemlje (v povprečju seveda, Indijanec v Andih najbrž manj kot prebivalec New Yorka) letno porabi energije v ekvivalentu dveh ton rjavega premoga. Pri tem je mišljena tako poraba energije za ogrevanje in prevoze kot tudi energija, ki se porabi za izdelavo skoraj vsega, kar veselo kupujemo, uporabljamo in na koncu zavržemo. Rjavi premog omenjam, ker si kup lahko lepo predstavljamo v nasprotju s KWh električne energije, ki so volumsko težje predstavljive. V naši podalpski oazi se bližamo šestim tonam premoga letno in večino te energije pridobimo iz nepovratnih virov (fosilna goriva). Če bomo tako nadaljevali, bomo v bližnji prihodnosti požgali vse zaloge mineralnih goriv, kjer je ujeta energija sonca več sto milijonov let. S hitrim dodajanjem te energije v okolje bomo nepredvidljivo spremenili klimo na Zemlji, poleg tega pa bomo naše potomce obsodili na življenje na izropanem in do konca izkoriščenem in onesnaženem planetu. Zato je na nas vseh, da spremenimo najprej svoj način življenja in postanemo odgovorni do naših potomcev.

Ta hip živi na svetu toliko ljudi

Cena surove nafte (sod = cca 160 litrov)
Graf kaže mesečno gibanje cen, če kliknete na 1q kaže zadnje trimesečje, 1y pokaže gibanje cen zadnje leto, 5y pa zadnjih 5 let

In kako narašča poraba energije

Kako se gibajo povprečne temperature na Svetu od 1880 dalje

Intervju na Radiu Slovenija junija 2014

Gorniški večer v Domžalah 1.12.2015

Takole izgleda naša "solarna" hiša


Zgradbe, predvsem poslovne novogradnje, bi lahko vsebovale v arhitekturi solarne celice, ki bi lahko pokrile vsaj del naše žeje po energiji.


Naša osnovna ideja je solarna mobilnost: vožnja z električnimi avtomobili, ki se napajajo preko fotovoltaične elektrarne. To je možno že z današnjo tehnologijo, kar smo dokazali v praksi ! Naši avtomobili se lahko iz fotovoltaike polnijo tudi direktno preko DC priklopa


Solarno prezračevanje na našem nekdanjem avtu. Ali res tako nujno rabimo klimatske naprave???


Kolo kjer nogam pomaga elektrika, proizvedena iz solarnih celic in shranjena v NiMh akumulatorjih

Kako smo začeli z električnimi vozili?

Leta 2005 smo kupili razbit Toyota Prius (hibridno vozilo- pol električno, pol bencinsko), ga popravili in sestavili, čez kakšno leto pa smo akumulatorje nadgradili z dodatnimi 5 kWh.


Prius sicer porabi znatno manj goriva, kot standardna vozila, vendar hibridi, vodikov pogon, električni avtomobili ipd. niso rešitev težav, v katere bomo zabredli. Edina rešitev je sočasna uporaba alternativnih virov in sprememba mišljenja in obnašanja nas samih. Zakaj nekateri kupijo 2 toni težak terenski avto s 150 kW motorjem, potem pa se z njim vozijo v službo, kar bi lahko naredili tudi s precej bolj ekonomičnim vozilom ali celo z javnim prevozom? Je to zgolj zdravljenje kompleksov? Ego? Norost?

Leta 2007 smo predelali Renault Espace (model 91-96) na elektriko oz. v PHEV, to je hibrid, ki pa se polni z elektriko iz zunanjega vira in ima možnost zgolj električne vožnje, na daljše razdalje deluje kot hibridno vozilo. Uporabljali smo ga dve leti, sedaj se vozimo s čisto električnimi avtomobili, imamo jih pet, kar je toliko, kot je v naših dveh družinah voznikov. Naš zadnji električni avto Metron 7 lahko na elektriko prepelje do 700 km brez polnjenja. Spodaj E Espace

Metron 7 za 700 km pri 70 km/h

Ali res potrebujemo tole:

Ena večjih energetskih porab naše civilizacije so prevozi. Ko izračunamo, da v povprečju prevozimo 30000 km letno, kar znese približno 3 tone (ali 3 kub.m) goriva vidimo, da naravi jemljemo nekaj, kar nam ne pripada in da bomo v 100 letih našim potomcem porabili vsa fosilna goriva, Zemljo pa spremenili v toplo gredo. Globalno ne moremo dosti spremeniti, ker Svetu vladajo naftni lobiji, ki imajo svoje interese, lahko pa kaj naredimo na svoji osebni ravni. Konec koncev tudi od naših vrlih politikov ne moremo zahtevati, naj podpirajo ekološke in varčevalne programe, če se sami niti približno ne obnašamo tako, da bi jim lahko bili za vzor! Le malokdo ve, da je prvi dizelski avto gospoda Diesla vozil na arašidovo olje in da je še naslednjih 10 let vse dizelske avtomobile poganjalo rastlinsko olje. 
Več o biodizlu

Kako na to reagirata politika in zakonodaja